Silnik zaburtowy uciągowy Yamaha FT8
Silnik zaburtowy uciągowy Yamaha FT8 jest dedykowany przede wszystkich do jednostek wymagających dużej mocy i precyzyjnej sterowności. Charakteryzuje się minimalnym poziomem hałasu i drgań oraz bardzo niskim zużyciem paliwa.
Specjalnie opatentowana śruba Yamaha Dual-Thrust zapewnia pełny ciąg do przodu i wstecz, co znacznie ułatwia manewrowanie ciężkimi łodziami. FT8 jest łatwy w użyciu, lekki i wyposażony w wygodny uchwyt transportowy.
Wersja uciągowa silnika F8 niczym większym się w zasadzie nie różni, ale daje za to dużo większe możliwości.
Szczegóły
- Specjalne przełożenia przekładni zapewniają większy ciąg
- Śruba Dual-Thrust – pełny ciąg do przodu i wstecz
- Ergonomiczna dźwignia zmiany biegów na uchwycie rumpla
- Rumpel z mechanizmem szybkiego składania ułatwia przechowywanie
- Dodatkowa podstawka umożliwiająca przechowywanie w pozycji pionowej
- Kompaktowa i wydajna konstrukcja silnika
- Duża moc i imponujący moment obrotowy
- System Power Tilt
- Układ zapłonowy CDI
- Wysokowydajny alternator
- System umożliwiający pływanie w płytkiej wodzie do manewrów przybrzeżnych
- System płukania słodką wodą
Specjalne przełożenia przekładni
Silniki uciągowe zostały stworzone po to, by zapewnić jeszcze większy ciąg i moment obrotowy niż modele konwencjonalne. Ich specjalne przełożenia przeciwdziałają kawitacji i uślizgiwaniu się śruby napędowej. Dzięki kombinacji wyjątkowych zalet seria FT sprawdzi się wszędzie tam, gdzie możliwość przewożenia ładunków jest ważniejsza niż uzyskiwanie wysokich prędkości.
Śruba Dual-Thrust gwarantująca pełny ciąg do przodu i wstecz
Śruby napędowe montowane w modelach FT mają większą średnicę i głęboko wcięte łopatki, co gwarantuje maksymalny ciąg do przodu oraz – po zmianie kierunku przepływu gazów spalinowych – wstecz. Rozwiązanie to przekłada się na większą manewrowość i szczególnie przydaje się przy cięższych łodziach.
Konstrukcja silnika najnowszej generacji – sprawność i moc
Silnik FT8 charakteryzuje się niezwykle kompaktową konstrukcją i wysoką sprawnością, dzięki dwucylindrowej konfiguracji w układzie SOHC (jeden wałek w głowicy cylindrów). Stylowa i kompaktowa konstrukcja górnej obudowy ozdobiona grafiką odzwierciedla nowoczesne podejście naszej firmy do najnowszej generacji silników.
Nowy kształt rumpla i elementów sterujących
Rumpel i elementy sterujące silników F8 i FT8 zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić maksymalną ergonomię. Rumpel ma optymalną długość, a dźwignia zmiany biegów została umieszczona na jego uchwycie, w idealnie dostępnym miejscu. Takie rozwiązanie gwarantuje intuicyjne i wygodne sterowanie. Mechanizm szybkiego składania uchwytu to proste przenoszenie i przechowywanie silnika.
Specjalna podkładka do przechowywania w pozycji pionowej
Ten interesujący silnik oferuje kilka niezwykle praktycznych rozwiązań, które ułatwiają jego przechowywanie. Specjalna podstawka umożliwia przechowywanie silnika FT8 w pionowej pozycji. Silnik można również położyć na tylnej części bezpośrednio na pokładzie lub na podłodze. Nowy, składany uchwyt rumpla minimalizuje ilość miejsca zajmowanego przez silnik podczas użytkowania i przechowywania.
Wysokowydajny alternator
Nie pozwól, by rozładowany akumulator zniweczył Twoje plany. Standardowym wyposażeniem silników zaburtowych serii FT jest wysokowydajny alternator. Gwarantuje on zapas mocy niezbędny do uruchomienia jednostki, nawet po dłuższym okresie bezczynności lub pracy na niskich obrotach i korzystaniu z licznych odbiorników prądu.
System umożliwiający pływanie w płytkiej wodzie
Dzięki opracowanemu przez Yamahę systemowi umożliwiającemu pływanie w płytkiej wodzie możesz bez obaw skierować łódź w stronę brzegu. Zapewniając pełną ochronę śruby, system umożliwia dopłynięcie w niemal każde miejsce, niezależnie od tego, czy pływasz po mętnym jeziorze czy też po krystalicznie czystych płyciznach morskich.
System płukania słodką wodą
Zamontowana z przodu, łatwo dostępna złączka umożliwia wypłukiwanie soli i brudu z kanałów wodnych bez potrzeby uruchamiania silnika – wystarczy podłączyć wąż ogrodowy. To niezwykle skuteczny sposób na zmniejszenie korozji i wydłużenie żywotności silnika zaburtowego.
Silnik
Typ silnika | 4-suwowy |
Pojemność | 212 cm³, – |
Liczba cylindrów/układ | 2/Rzędowy,SOHC |
Średnica x skok tłoka | 56,0 mm x 43,0 mm, – |
Wydajność mocy w średnim zakresie obrotów | 5,9 kW / 5 500 obr./min |
Pełny zakres roboczy przepustnicy | 5 000 – 6 000 rpm |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Układ paliwowy | 1 gaź. |
System wyprzedzenia zapłonu | CDI |
Układ rozrusznika | Manual (MH), Electric (E, EP) |
Przełożenie przekładni | 2,92/(38/13) |
Wymiary
Zalecana wysokość pawęży łodzi | L:552 mm X:620 mm |
Masa ze śrubą | FT8GMHL: 43.0 kg, FT8GMHX: 44.0 kg, FT8GEL: 44.0 kg, FT8GEX: 45.0 kg, FT8GEPL: 49.0 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | oddzielnie, 12 litrów |
Pojemność miski olejowej | 0,8 litrów |
Informacje dodatkowe
System kontrolny | Tiller handle (MH), Remote control (E, EP) |
Sposób trymowania i podnoszenia | Manual Tilt (MH, E), Power Tilt (EP) |
Cewka prądowa / alternator | 12 V – 6 A *opcjonalnie ** |
Ogranicznik przechyłu (tylko dla specyfikacji ze zdalnym sterowaniem) | – |
Immobilizer | – |
Śruba | W komplecie |
Model lewoskrętny | – |
Pływanie na płytkiej wodzie | Standardowy |
Monitor cyfrowy LCD | – |
Wskaźnik cyfrowy | – |
Zmienne obroty trollingowe | – |
Układ zasilania z dwoma akumulatorami | – |
System śruby napędowej z SDS | – |
Uwaga | Podana wartość kW zmierzona została na wale napędowym, w standardzie ICOMIA 28, ** Optional for MH model standard for E model |