Silnik zaburtowy Yamaha F25G
Silnik zaburtowy Yamaha F25G to najnowszy 4-suwowy silnik w ofercie Yamahy. Od swojego poprzednika różni się przede wszystkim wagą, jest aż o 25% lżejszy! Oprócz tego silnik został wyposażony w dwie podkładki transportowe, na boku lub tylnej części, dzięki temu jego przenoszenie będzie o wiele łatwiejsze i wygodniejsze. Co więcej: Bezakumulatorowy elektroniczny układ wtryskowy (EFI), opcja zdalnego sterowania VTS (Variable Trolling Speed), system antykradzieżowy Y-COP, szerokozakresowy system regulacji kąta nachylenia i trymu Power Trim & Tilt, dodatkowo silnik ma świetny stosunek masy do wagi oraz bardzo niskie zużycie paliwa.
Silnik zaburtowy Yamaha F25G, Szczegóły
- Lżejszy o 25% — doskonały stosunek mocy do wagi
- Nowa, wytrzymała i solidna, jednoczęściowa obudowa górna
- Nowy, bezakumulatorowy układ wtryskowy EFI
- Opcje ręcznego, elektrycznego lub ręcznego/elektrycznego rozruchu
- Prędkość VTS niższa od normalnej prędkość biegu jałowego (opcja zdalnego sterowania)
- Zgodność ze wskaźnikami Yamaha Digital Network
- Opcja zdalnego sterowania VTS (Variable Trolling Speed, zróżnicowane obroty podczas trollingu)
- Szerokozakresowy system regulacji kąta nachylenia i trymu Power Trim & Tilt
- Unikalny opcjonalny system antykradzieżowy Y-COP
- Opcja wielofunkcyjnego uchwytu rumpla
- Funkcja sterowania za pomocą jednej dźwigni (model wyposażony w rumpel)
- Wydajny alternator zapewnia dodatkową moc przy uruchamianiu silnika
Świetny stosunek mocy do wagi
Ten dwucylindrowy, 4-suwowy silnik nowej generacji jest o ok. 25% lżejszy od swojego poprzednika, a mimo to zapewnia niesamowicie dużą moc. Bezakumulatorowy układ EFI gwarantuje łatwy rozruch i płynną pracę. Dostępne są opcje elektrycznego, ręcznego oraz elektrycznego/ręcznego rozruchu.
Nowa, jednoczęściowa obudowa górna
Na pierwszy rzut oka widać, że F25 został wyprodukowany przez Yamahę – silnik wyróżnia solidna, jednoczęściowa górna obudowa zdobiona stylowymi motywami graficznymi. Obudowa jest wyposażona w innowacyjnie zaprojektowany kanał dolotu powietrza wykorzystywanego do usuwania wody.
Łatwy rozruch, bezpieczeństwo i VTS
Rozruch nawet zimnego silnika lub po dłuższym okresie przechowywania jest tak prosty, jak rozruch samochodu. Unikalna technologia, łącząca nasz legendarny system PrimeStart™ z nowym, bezakumulatorowym układem wtryskowym EFI, zapewnia zawsze bezproblemowy start. Dodatkowo, użytkownik może opcjonalnie domówić VTS (Variable Trolling Speed – zróżnicowane obroty podczas trollingu) oraz zabezpieczenie antykradzieżowe Y-COP.
Nowy F25 jest kompatybilny z cyfrowymi wskaźnikami sieciowymi Yamahy.
Dzięki licznym praktycznym funkcjom premierowy F25 jest wyjątkowo łatwy w obsłudze i transporcie. Na przykład modele ze zdalnym sterowaniem są w pełni kompatybilne z naszym zaawansowanym cyfrowym systemem sieciowym, który zapewnia użytkownikowi szeroki zakres informacji oraz bardziej precyzyjny i komfortowy poziom kontroli.
Wielofunkcyjny uchwyt rumpla dostępny opcjonalnie
Rozwiązanie zapewnia natychmiastowy dostęp do elementów sterujących silnikiem. Większy uchwyt rumpla oznacza również większy komfort sterowania, co jest szczególnie ważne podczas manewrowania. Niezależnie od tego, czy manewrujesz przy kei, czy przecinasz fale z pełną mocą, silnik F25 gwarantuje stuprocentową satysfakcję.
Alternator o wysokiej mocy – stałe zasilanie w każdych warunkach
Silnik F25 to wszechstronna jednostka, którą możesz wykorzystać do wielu zadań, od wędkarstwa po turystykę. Wydajny alternator dba o zapas mocy niezbędnej do uruchamiania silnika nawet po długiej pracy na niskich obrotach lub korzystaniu z licznych urządzeń dodatkowych.
System umożliwiający pływanie w płytkiej wodzie
Dzięki opracowanemu przez Yamahę, 2-pozycyjnemu systemowi umożliwiającemu pływanie w płytkiej wodzie możesz bez obaw skierować łódź w stronę brzegu. System ten zapewnia pełną ochronę śruby, umożliwiając dopłynięcie w niemal każde miejsce i to niezależnie od tego, czy pływasz po mętnym jeziorze, czy też po krystalicznie czystych płyciznach morskich.
System płukania słodką wodą
Łatwo dostępna złączka na obudowie dolnej umożliwia szybkie wypłukanie soli i brudu z kanałów wodnych bez potrzeby uruchamiania silnika — wystarczy podłączyć wąż. To niezwykle skuteczny sposób na zmniejszenie korozji i wydłużenie żywotności silnika zaburtowego.
Zapraszamy do kontaktu.
Silnik
Typ silnika | 4-suwowy |
Pojemność | 432 cm³, – |
Liczba cylindrów/układ | 2/Rzędowy, SOHC |
Średnica x skok tłoka | 65,0 mm x 65,1 mm, – |
Wydajność mocy w średnim zakresie obrotów | 18,4 kW / 6 000 obr./min |
Pełny zakres roboczy przepustnicy | 5 000 – 6 000 rpm |
Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
Układ paliwowy | EFI |
System wyprzedzenia zapłonu | CDI |
Układ rozrusznika | Elektryczny/ Ręczny, Manual (MH), Electric (E, ET) with Prime Start™ |
Przełożenie przekładni | 2.08 (27/13) |
Wymiary
Zalecana wysokość pawęży łodzi | S:424 mm L:551 mm |
Masa ze śrubą | F25GMHS: 57.0 kg, F25GMHL: 59.0 kg, F25GES: 56.0 kg, F25GEL: 58.0 kg, F25GETL: 64.0 kg, F25GWHS: 60.0 kg, F25GWHL: 62.0 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | oddzielnie, 25 litrów |
Pojemność miski olejowej | 1,1 litrów |
Informacje dodatkowe
Sterowanie | Uchwyt rumpla, Sterowanie zdalne |
System kontrolny | Remote control (E, ET), Rumpel (MH + WH) |
Sposób trymowania i podnoszenia | Power Trim & Tilt (ET), Ręczny tilt (MH, E + WH) |
Cewka prądowa / alternator | 12 V – 16 A |
Ogranicznik przechyłu (tylko dla specyfikacji ze zdalnym sterowaniem) | – |
Immobilizer | YCOP optional |
Śruba | Standard, Opcja |
Model lewoskrętny | – |
Pływanie na płytkiej wodzie | Standardowy |
Monitor cyfrowy LCD | – |
Wskaźnik cyfrowy | Opcjonalny |
Zmienne obroty trollingowe | Z cyfrowymi wskaźnikami lub wielofunkcyjnym rumplem |
Układ zasilania z dwoma akumulatorami | – |
System śruby napędowej z SDS | – |
Uwaga | Podana wartość kW zmierzona została na wale napędowym, w standardzie ICOMIA 28, |