F80 i F100 to jedne z najbardziej wszechstronnych i przyjaznych dla użytkownika silników zaburtowych w tej klasie mocy. Pod względem stosunku mocy do wartości są bardzo trudne do pobicia.
Najnowsza technologia 4-suwowa Yamahy sprawia, że oba te modele zapewniają niezrównane osiągi. 16-zaworowa głowica z dwoma wałkami rozrządu (DOHC) zapewnienia lepsze przyspieszenie. Silnik ma zaawansowaną konstrukcję układu dolotowego i wydechowego, a także wyjątkową technologię wielopunktowego, elektronicznego wtrysku paliwa Yamaha (EFI).
Szeroki wachlarz wygodnych rozwiązań, obejmujący m.in. system PrimeStart™, wysokowydajny alternator, cyfrowe wskaźniki sieciowe oraz szerokozakresowy system regulacji kąta nachylenia śruby i trymu Yamaha Power Trim & Tilt, gwarantuje pełną kontrolę na wodzie.
| Modele | F80B |
Silnik
| Typ silnika | 4-suwowy |
| Pojemność | 1 596 cm³ |
| Liczba cylindrów/układ | 4/Rzędowy, 16-zaworowy, DOHC |
| Średnica x skok tłoka | 79,0 mm x 81,4 mm |
| Wydajność mocy w średnim zakresie obrotów | 58,8 kW / 5 500 obr./min |
| Pełny zakres roboczy przepustnicy | 5 000 – 6 000 rpm |
| Układ smarowania | Mokra miska olejowa |
| Układ paliwowy | EFI |
| System wyprzedzenia zapłonu | TCI |
| Układ rozrusznika | Elektryczny z Prime Start� |
| Przełożenie przekładni | 2.27 (25/11) |
Wymiary
| Zalecana wysokość pawęży łodzi | L:536 mm X:664 mm |
| Masa ze śrubą | F80BETL: 170.0 kg, F80BETX: 173.0 kg |
| Pojemność zbiornika paliwa | – |
| Pojemność miski olejowej | 3,7 litrów |
Informacje dodatkowe
| System kontrolny | Sterowanie zdalne |
| Sposób trymowania i podnoszenia | System Power Trim & Tilt |
| Cewka prądowa / alternator | 12 V – 25 A with rectifier/regulator |
| Ogranicznik przechyłu (tylko dla specyfikacji ze zdalnym sterowaniem) | Opcjonalny |
| Immobilizer | YCOP |
| Śruba | Opcjonalny |
| Model lewoskrętny | – |
| Pływanie na płytkiej wodzie | Standardowy |
| Monitor cyfrowy LCD | – |
| Wskaźnik cyfrowy | Opcjonalny |
| Zmienne obroty trollingowe | Z cyfrowymi wskaźnikami lub wielofunkcyjnym rumplem |
| Układ zasilania z dwoma akumulatorami | – |
| System śruby napędowej z SDS | Opcjonalny |
| Uwaga | Podana wartość kW zmierzona została na wale napędowym, w standardzie ICOMIA 28, |









